EVIDENCE NA PODROČJU DDV

Nova obveznost predložitve evidenc DDV od 1. julija 2025 dalje

Vsi davčni zavezanci, identificirani za namene DDV, bodo morali za davčna obdobja od 1. julija 2025 dalje Finančni upravi Republike Slovenije (FURS) v elektronski obliki po elektronski poti predložiti evidenco obračunanega DDV in evidenco odbitka DDV.

Prvo predložitev bodo morali izvesti:

  • najpozneje do konca avgusta 2025, če imajo določeno mesečno davčno obdobje,
  • najpozneje do oktobra 2025, če imajo določeno trimesečno davčno obdobje.

Predizpolnitev obračuna DDV

Davčnim zavezancem, ki bodo evidence predložili najmanj tri delovne dni pred potekom roka za predložitev obračuna DDV, bo FURS pripravil predizpolnjen obračun DDV.
Če bo davčni zavezanec obračuna za določeno obdobje že sam predložil, FURS tega ne bo pripravil.

Rok za predložitev evidenc je enak roku za predložitev obračuna DDV.

Načini oddaje evidenc

Evidenco obračunanega in odbitka DDV bo možno predložiti na tri načine:

  1. Preko računovodskih portalov, ki bodo podpirali oddajo preko namenskih spletnih storitev FURS.
  2. Uvoz pripravljenih ZIP datotek preko portala eDavki.
  3. Preko MiniBlagajne – za davčne zavezance z manjšim obsegom poslovanja, če bodo v njej vodili evidence.

Možnost uporabe MiniBlagajne

Za davčne zavezance z manjšim obsegom poslovanja bo možno evidence voditi v MiniBlagajni – brezplačni programski podpori FURS za izdajanje računov.

V program se bodo avtomatsko prenašali podatki:

  • o računih, izdanih preko MiniBlagajne,
  • o računih iz vezane knjige, ki so bili davčno potrjeni preko MiniBlagajne.

Poleg tega bo možno ročno evidentirati tudi drugje izdane račune in prejete račune.

Podrobne informacije

FURS redno posodablja informacije in dokumentacijo na svojih spletnih straneh, med drugim:

  • Podrobnejši opis postopka,
  • Pogosta vprašanja in odgovori,
  • Primeri izpolnjevanja evidenc,
  • Tehnična dokumentacija za spletni servis.

Vir: FURS